Wat is een game-boosting?

Bij veel games draait alles om winnen. Bij competitief gamen willen spelers meer schade aanrichten dan iemand anders, een doelpunt behalen, meer bereiken of meer doen.

Net als bij elke andere wedstrijd zijn mensen bereid om alles te doen om een ​​concurrentievoordeel te behalen. Dat gezegd hebbende, het gaat niet altijd om grote moeite doen om vals te spelen; als een voordeel recht voor u ligt en gemakkelijk te behalen is, waarom probeert u het dan niet?

Boosting wordt door sommigen als vals spelen beschouwd, maar wordt in toenemende mate ondersteund of genegeerd door veel gamebedrijven. Om te begrijpen hoe boosting en hoe dit de gamingwereld beïnvloedt, volgen hier punten over de praktijk en ethiek van boosting.

Wat stimuleert?
In de meeste videogames is boosting het verhogen van iemands scorebord, rang of winnende positie door middel van oneerlijke, vervalste of opzettelijke middelen. Buiten videogames is het gooien van het spel of het manipuleren van het spel de meest vergelijkbare term.

Powerleveling is een vergelijkbare term die soms wordt verward met boosting. Powerleveling is de specifieke handeling van een personage van een hoger niveau dat een personage op een laag niveau begeleidt of draagt ​​om ervaring, reputatie of andere middelen op te doen om sneller een hoger level te bereiken dan alleen spelen of in een groep of groep met een correct niveau.

Beide termen zijn gaming-jargon en hebben een crossover. Hoewel beide termen in dit artikel worden besproken, wordt elk scenario voor de duidelijkheid gepresenteerd als verschillende concepten.

Hoe werkt stimuleren?
Er zijn meerdere manieren om het spel te stimuleren. De standaard, moeilijker te detecteren methode is het samenwerken met een andere speler die bewezen heeft betere prestaties te leveren dan andere spelers. Lol is het meest favoriete spel voor boosters. Lees meer over askboosters wat lol-boosting is.

Je speelt het spel in wezen met iemand die met zijn talenten overwinningen voor je kan garanderen. Hoewel dit geen garantie is, heb je een meer dan gemiddelde kans om wedstrijden te winnen.

Door wedstrijden te winnen door middel van boosting, kunnen spelers een aantal prijzen en prestaties verdienen die ze anders nooit zouden hebben. Bepaalde games geven rangen en titels voor prestige, terwijl andere games meer valuta of betere items belonen voor mensen die winnen.

Hoewel afgekeurd, is boosting bij deze methode vaak moeilijk te detecteren. Hoe kun je bewijzen dat de boostende speler niet alleen vrienden of familie helpt? Een gamebedrijf kan een betalende klant er niet van weerhouden om plezier te hebben met wie ze maar willen, maar illegale verkoop en chatlogs van mensen die opscheppen over hun diensten, leiden vaak tot strafmaatregelen als de game boosting verbiedt.

Een andere methode is om het spel volledig aan beide kanten te gooien. Bij deze methode dekt een groter boostteam zowel de vriendelijke als de vijandelijke kant. De vijandelijke kant zal opzettelijk verliezen, waardoor de vriendelijke kant kan winnen en betere beoordelingen kan krijgen.

Als het voor winst wordt gedaan, heeft dit een beter uitbetalingspotentieel, aangezien meerdere klanten tegelijk kunnen worden gestimuleerd. Het is ook gemakkelijker te detecteren, aangezien grote groepen verliezende spelers een duidelijk teken zijn voor zowel de openbare ranglijsten als voor gegevensanalisten die voor het gamebedrijf werken.

En tot slot, een andere manier die de laatste tijd veel schande wint, is Pay2Win of microtransacties die worden mogelijk gemaakt door de game-ontwikkelaars en uitgevers zelf. Vaak kunnen ze aanzienlijke bonussen bieden aan spelers die bereid zijn het extra geld uit te geven om een ​​item, ervaring te krijgen, een bepaalde tijdrovende taak over te slaan, enzovoort. Vooral EA kreeg hier de laatste tijd veel kritiek op, maar zij zijn lang niet de enigen die zich hieraan schuldig hebben gemaakt. Hoewel dit soort oefeningen vaak wordt afgekeurd, is het enigszins begrijpelijk om dit in een spel te hebben dat anders gratis te spelen is. Aan de andere kant zijn spelers boos (en terecht) omdat ze 60 $ voor een spel hebben betaald, alleen om te worden verslagen door iemand die besloot om onmiddellijk een sterkere avatar te ontgrendelen door echt geld te betalen.